Değerli Engelsiz Erişim takipçileri.

Her ay yeni bir konu ile sizlerle buluşmayı amaçladığımız Kemal Özceyhan seminerlerimizin üçüncüsünü bu ay 23 Şubat 2014 Pazar günü Boğaziçi Üniversitesi’nde düzenleyeceğiz. Bu ayki seminerimizin konusu “Ebeveyn Olarak Engelli Çocuk Yetiştirmek”. Psikolog Ayça Balcı ve Okul Öncesi Öğretmeni Canan Çam koordinatörlüğünde gerçekleşecek olan seminerimizde; görme engelli bir çocuk dünyaya geldiğinde ailelerin yaşadığı süreçler, aile tutum ve davranışlarının engelli çocuğa etkileri, görme engelli çocuğun eğitiminin nasıl olması gerektiği, aile eğitiminin engelli çocuğun eğitimine katkıları, okul öncesi eğitimin önemi ve engelli çocuğa faydaları gibi çok önemli konulardan bahsedeceğiz.

Bilindiği gibi eğitim, tüm bireyler için önemli ve gereklidir; ancak engelli bir birey için eğitim ayrı bir önem taşır. Çünkü dış dünyayı görerek algılayan bir bireyle karşılaştırıldığında görme engelli bir bireye tüm uyaranları vermek ve her şeyi erken yaştan itibaren öğretmek gerekir. İşte tam da bu noktada engelli bir bireyle aile içinde ilk defa karşılaşan bir anne-baba ne yapacağını, nasıl davranacağını, çocuğunun eğitimine nasıl katkı sağlayacağını, bu konuda kimlerden yardım alabileceğini tam olarak bilemeyebilir. Çocuğunu erken eğitime ya da okul öncesi eğitim ortamına dahil ettiğinde karşılaşacağı sorunlarla baş etmenin yollarını bulmada sıkıntı yaşayabilir. İşte bu seminerimizde, tüm bu sorunlara birlikte çözüm yolları bulmaya çalışmak, merak edilen konu ve soruları cevaplamak amaçıyla bir araya gelmeyi hedeflemekteyiz.

Çok renkli ve faydalı geçeceğine inandığımız seminerimize tüm engelli çocuk ailelerini, eğitim fakültesi öğrencilerini, psikoloji bölümü öğrencilerini, engelli bireylerin eğitimi alanında okuyan ve çalışan bireyleri, bu konuda paylaşımda bulunmak isteyen tüm herkesi fikirleriyle zenginlik katmaya davet ediyoruz.

Üçüncü Kemal Özceyhan Semineri: Ebebeyn Olarek Engelli Çocuk Yetiştirmek

Tarih: 23 Şubat 2014 Pazar

Saat: 14:00-16:00

Yer: Boğaziçi Üniversitesi New Hall Binası 001 nolu sınıf.

Seminer sırasında bizlere canlı olarak ulaşıp soru sormak isterseniz Skype adresimiz

engelsizerisim@hotmail.com

New Hall binasına Ulaşım

Önemli not: Seminere gelirken ulaşımla ilgili yardım isterseniz, lütfen aşağıdaki numaralar aracılığıyla bizleri aramaktan çekinmeyin.

Adem Vural: 05333433608

Engin Yılmaz: 05325521140

Boğaziçi Üniversitesi’nde bulunan New Hall binasına gelebilmek için Rumeli Hisarüstü yönüne giden otobüsleri kullanmamız gerekiyor. Rumeli Hisarüstüne, Taksim, Şişli, Kabataş, Sarıyer, kilyos,  Hacıosman Metro, Bakırköy ve    Kadıköy yönünden otobüsler bulunuyor. Bu hatların numaraları aşağıdaki gibidir.

Taksim-Hisarüstü 559C,

Kabataş-Hisarüstü 43R,

Şişli-Hisarüstü 59R,

Sarıyer-Hisarüstü 59RS,

Kilyos-Hisarüstü 59RK,

Hacıosman-Hisarüstü 59RH,

Bakırköy Hisarüstü 94B,
Kadıköy-Hisarüstü 125 .

Eğer Anadolu yakasından Kadıköy dışında bir yerden GETEM’e gidiyorsak, birinci köprü yolunu kullanarak zincirlikuyu’da inmemiz ve burada taksim veya kabataş’tan gelen 559C ve 43R nolu hisarüstü otobüslerine aktarma yapmamız gerekiyor. Ayrıca vapurla Beşiktaş veya kabataşa geçerek de hisarüstü otobüslerine ulaşabiliriz.  Bu otobüslere bindikten sonra aşağıdaki biçimde New Hall binasına geliyoruz.

1.       Nisbetiye durağında otobüsten iniyoruz.

2.       Otobüsün gittiği yöne doğru, yani yol solumuzda kalacak biçimde sesli ışıklara kadar yürüyoruz. yürüme mesafemizde genişçe bir ara sokak var, burayı geçtikten hemen sonra sesli ışığı duyacağız. Bu sokaktan geçerken, geçeceğimiz alanın 4 yol ağzı oluşu ve çok araba giriş çıkışı olduğu için dikkatli olalım.

3.       Sesli ışıktan, solumuzda kalan yolun karşısına geçiyoruz. Sesli ışığın sesi bazen kısık olabileceğinden dikkatli dinleyelim.

4.       Sağ dönüyoruz ve Yol sağımızda kalacak şekilde kaldırım bitene kadar, yani kuzey kampüs araç girişine kadar yürüyoruz. Bu mesafe yaklaşık 30 40 metre civarındadır. İlerlerken çok sola ya da sağa yanaşmamaya dikkat edelim.

5.       Kaldırımın bittiğinde küçük araç giriş yolunu geçip tekrar kaldırıma çıktıktan bir iki metre sonra sola dönerek kuzey kampüse “A kapısından” içeri giriyoruz ve 2 blok merdivenden aşağı iniyoruz.

6. Karşımıza çıkan klavuz yolu sonuna kadar takip ederek bir blok merdiven inip ikinci blok merdivenlere kadar ulaşıyoruz.

7. Burada iki blok merdiven daha inip sağa dönüyoruz ve buradaki merdivenlerden yukarı çıkıyoruz.

8. Burada sola dönüyoruz ve 60 70 metre civarında yürüyerek sağ tarafımızdaki New Hall binasının ikinci kapısını buluyor ve içeri giriyoruz.

9. İçeri girdikten sonra sağ taraftaki duvar bitimine kadar yürüyüp sağa dönüyoruz.

10. 001 nolu sınıf hemen sağdaki ilk sınıf.